domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Skräddare Och Shopping (S.O.S)

Kategori: Allmänt

Andreas anser sig vara bra på att kåsera över absurda och ovanliga händelser med en komisk touch.\n
\n
\n
\n
I Andreas värld så kan shopping förvisso te sig både absurt och ovanligt, men särskilt komiskt är det sannerligen inte.
\n
\n
\n
\n
Så om något skall bli skrivit idag är det Sandra som får göra det.
\n
\n
\n
\n
Go'natt!
\n
\n
\n
\n
Vårat uppdrag idag var att hitta en skräddare som kunde sy upp mina kläder. När jag frågade Deepika igår om en bra skräddare sa hon att skräddarna runt comercial street vid MG road var bra. Så vi åkte dit helt enkelt och letade efter en skräddare,\n efter mycket om och men hittade vi en som vi lämnade tyg för en salwar kameez till för att se om han var bra. Priset var ok, och han skulle bli klar efter några timmar. Vi började vandra runt på comercial street. Vi hittade en fin moske och så\n Mc Donalds som vi lovat ungarna att käka på någon gång här i Indien. De har nämnligen fått för sig att Chicken maharadja ( indiska mc Donalds motsvarighet till big Mac) är fantastiskt gott.. så vi beställde lunch. Det var ok, men inte så\n gott som de hade fått för sig att det var. För att avsluta måltiden beställde jag en svart kaffe, blaskigt och tillräckligt varm för att bränna mig på magen när jag välte ut en stor del av kaffet över mig..\n
\n
Nåja, tur att det är varm här så man torkar fort.. 
\n
efter mat blev hela familjen något gladare och vår tur gick till ytterligare en leksaksaffär med en del inköp (denna resa slår rekord i dyrhet för oss tror jag...)
\n
Sedan en promenad till bookworm. En stor välsorterad bokaffär vid MG road med både nya och begagnade böcker och serietidningar på engelska, hindi och Kannada och med böcker av författare från hela världen. 
\n
Jag frågade efter Sultana’s Dreams igen (ni som följde min senaste resa till Indien kanske kommer ihåg att jag försökte få tag på den då med men misslyckades) boken har samma tema som Egalias döttrar, men är skrive 1905 av en muslimsk kvinna här i Indien.\n För er som inte läst egalias döttrar, så är det en feminist utopi, där det är kvinnorna som har makten i samhället och allt i hela samhället är uppbyggt och anpassat för kvinnor och män är bara söta, typ. Denna gången hade de boken, så nu\n ska jag äntligen få läsa den.
\n
Så efter en massa bokköp så var det dags att hitta tillbaka till skräddaren. Andreas mår som sagt inte helt bra, så vi tänkte att en rickshaw är inte så dumt. 20 rs skulle det kosta för hela familjen, om vi bara åkte förbi ett eller 2 ställen för att\n titta på souvenirer. Jag vill aldrig titta på någonting i de affärerna de vill köra mig till... så nej nack... efter att ha fått typ 4 sådana erbjudanden så hittade vi en som kunde köra oss för 40 rs utan omvägar.
\n
Vi kom fram till skräddaren och salwar kameezen satt ok, diskuterade lite grejer och lämnade sedan in hela påsen med tyger till honom. De skall hämtas på onsdag em. 
\n
Nu var det dags att åka hem, så Uber är ett bra alternativ. Vi bokade, han kom efter en längre tid, började köra innan Andreas var inne i bilen och körde en lååång omväg för att ta oss hem.. vi blev avsläppta på fel sida vägen efter att jag\n sagt att nu kan du stanna... så det blev inte så många stjärnor till honom..
\n
\n
\n
\n
Middagen bestod av momos köpta ute på gatan som vi tog med oss hem. Helt ok, men inte fantastiska.
\n
\n
\n
\n
Nu är det läggdags, så vi kanske kan ta oss till shivoam templet och sedan kanske jumanji i 4D.
\n
\n
\n
Jönssonligans sista kupp?
Nä, omklädningsrummet där Sandra testade sin nysydda Salwar Kamez.
(Ni förstår hur ont om spännande bilder vi har idag, va?)

En halv Moské. Den andra halvan får ni ta kort på själva om ni är intresserade.





Kommentarer

  • Lisbeth o Tomás säger:

    Skulle nog inte hitta andra halvan av moskén. Hoppas alla sitter bra och du slipper prova i just det provrummet:) Hoppas också att Andreas blir snabbt bättre värme allt folk och feber är ingen bra kombo
    puss o kram

    2018-01-08 | 18:25:45

Kommentera inlägget här: