domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Sammanfattning av resan

Kategori: Allmänt

Detta är sisa inlägget för denna resan. Nästa gång vi åker ut på en spännande resa, så kommer bloggen vakna igen.
Men först skall jag sammanfata våran resa i Indien.
 
Resan har totalt gått på c:a 111 000:-
c:a 70 000:- är det vi har gjort slut på i Indien, resten är det vi betalade innan, som tex flyg, safarin, vaccinationer & liknande.
 
Vi har åkt 6085 km tåg till en kostnad av 2610 : -
Vi har varit i 13 städer
I 6 delstater
 
Vi har sett mer djur i Indien än vad vi gör i Sverige normalt.
Vi har sett:
 
Pappegojor
 
Råttor
 
Kameler
 
Indiska antiloper
 
Nilgai eller Bluebull
 
Elefanter
 
Resus maquake apor, i massor, inne i städerna

 
Ekorrar
 
Hjortar (Spotted dear)
 
Påfåglar
 
Svartmaskade langurer, även dessa inne i vissa städer. Just denna tar lift av våran jeep när vi var på safarin


 
Tiger, ok, inte en så bra bild, men det finns andra saker jag tänker på när man har en tiger framför sig än att ta kort. Andreas däremot fick upp videokameran, så vi har den kanske på film.
 
Fiskar i en sjö mitt i Jaipur. Folk matade dem vid stranden & fiskarna flockades
 
Karpar i sjön i Jaisalmer. Samma sak här, folk matade dem vid strandkanten. Jag tror ingen fångade dem.
 
Kossor, eller olika varianter av Zebus, som arten heter i Indien träffade man på på gatan med jämna mellanrum. Jag kan tala om att när man möter dem på gatan är man inte så kaxig, det är kon som bestämmer vart hon ska gå & man flyttar sig... Den roligaste kommentaren som benjamin fällde i Indien var " Mamma, jag har fått kosnor på armen! Ta bort det! Det är äkligt!"
 
Olika varienter av fåglar. Just denna komemr jag inte ihåg vad den heter
 
Djungle babbler. De fanns i stora mängder i djungeln & var inte speciellt rädda för oss människor
 En styor rovfågel. Vi har inte lyckats identifiera sorten. Denna bild är tagen mitt i dehli i ett område som heter Paharganj. Det är mycket trafik & hus där..
 
Vi längtar tillbaka!!!!
 
 

Kommentarer

  • Ann-Kerstin säger:

    Så roligt att denna sammanfattning kom. Göte har bett mej be er om en sådan. Han kunde också tänka sej att fortsätta läsa om era dagar med dagishämtningar,matbestyr o försenade tåg o bussar. Men d bestämmer ni.

    2013-04-17 | 22:42:52
  • GöteP säger:

    Jag får nog tänka lite på hur jag uttrycker mig, folk kan ju tro att jag lever ett mkt händelsefattigt liv (utom ni som känner min fru, ni vet ju att hon håller mig igång från morron till kväll med allehanda uppdrag).

    Intressant med lite fakta runt resan (t ex rätt vettig totalkostnad för 4 pers att åka tåg 608 mil sammanlagt), ni har fått mkt för de pengar ni satsat om man betänker att många familjer lägger 30 000 på 1 vecka på en solsemester och ni har väl utan att överdriva upplevt oerhört mkt mer på er resa.

    Har varit kul att följa er på bloggen!

    GöteP

    2013-04-18 | 13:00:05

Kommentera inlägget här: