domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Vid Strand i fjärran land.

Kategori: Allmänt

Halloj!
I dag gick vi till affären som vi var utanför häromdagen när det var stängt. Idag hade de öppet. Så vihandlade lite och affärsinnehavaren försökte lära barnen en Bollywoodsång. När vi shoppat färdigt så slappade vi på hotellet en  innan  vi tog en taxi till Chowpatty beach. Det är en stor sandstrans mitt i stan. Tyvär kan man inte bada där då vattnet är giftigt. På stranden så lekte barnen i stranden och blev fotograferade. När vi surtit en stund så vill jag (Sandra) titta på ett hus en bit bort, så jag traskade öven en väldigt varm sand barfota ganska länge. Ingen bra ide, då jag fick brännblåsor under fötterna av sanden.. När jag kom tillbaka så letade vi reda på ett ställe som enligt Lonely planet akulle ha den bästa kulfin ( indisk glass) i hela Indien. Vi hittade och köpte varsin glass. Mums!
SedN rog vi oss tillbaka till Colaba. Där käkade vi middag på en ganska lyxig restaurang som heter Indigo delikatessen. Andreas rog biff med rödvinsås, jag tog ravbenspjäll, Benji tog pizza och Zach potatismos. Riktigt gott! och den dyraste middagen vi ätit här i Indien, 3736 rs ( ca 500 skr).

Kommentarer

  • Tessa säger:

    Va bra att ni gick till affären som ni va... :S

    2013-04-03 | 20:09:02
  • Tessa säger:

    Och nu hade fortsättningen kommit!
    :)

    2013-04-04 | 14:08:09

Kommentera inlägget här: