domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Dehli!!

Kategori: Allmänt

Nu har vi lyckats ta oss till Dehli. Flyget & taxin i Goa var smidigt. Men nar vi kom till dehli borjade kaoset....
Var plan varatt vi skulle ta metron till Paharganj for att hitta ett hotell, men metron gick inte fran inrikes terminalen utan var langt bort sa de, sa vi tog en forbetald taxi istallet.
Det kanns ju tryggt...
Tillslut far vi tag pa en forbetald taxi. Han kan ingen engelska & hittar inte till paharganj, sa en resa som kanske skall ta 25-30 min tog 2 timmar...
vi var lite frustrerade dar ett tag...,Men tillslut kom vi fram till Paharganj & vi kande oss som hemma. Zacharias fragade om vi kommit till Japan da hela gatan ar full av neonskylltar.

Vi hittade ett dubbelrum med western toilett for 500 rs, det ar inte sa fint och det later hemskt mycket, men jag tror inget annat hotell ar tystare har.
Idag har vi atit frukost pa MoMo Cave.
Det regnar har i Dehli & ar lite sma kyligt, sa Andreas & barnen hamtar trojor at oss medan jag sitter pa ett "hal i vaggen" internetcafe. Tanken var att de skulle ha en dator me USB, sa jag kunde kopplat in kameran, men de har gomt datorn, sa det far bli en annan gang.
 
Nar Andreas& barnen kommit tillbaka skall vi ta oss till tagstationen & kopa tagbiljetter. Det skall bli spannande & se om det blir lika svart denna gangen som det var for 8 ar sedan :) Jag aterkommer imorgon med en rapport pa hur resplanen ramat ser ut &hurdetgick med tagbiljett kopandet/
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: