domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Gamla stan & Zoo

Kategori: Allmänt

Idag akte vi till Hawa Mahal (Vindarnas palats) och sedan ga darifran genom gamla stan ner till en restaurang & sedan ga pa Zoo.
Hawa Mahal var lika fins som vanligt & ganska trevligt att ga runt i. Sedan traskade vi ner for gatan dar de saljer en massa klader, skor & smycken. Vi koppte lite klader & en sjal & fick betala valdigt mycket for mycket.... Men sa ar de har ibland..
I vilket fall sa kom vi ner till restaurangen efter mycket om & men. Maten var god  familjen blev glad igen. Darefter gick vi till Zoo. Nar vi gatt ett tag sa tankte vi att vi tar en ricksha sista biten, sa vi betalade 50 rs for att aka 50 meter. Suck!!
Inne pa Zoot fick vi se massa djur i sma burar... Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om det.. Det djur barnen tyckte var absolut roligast att titta pa var pelikanen.
Efter att vi vandrat runt Zooet akte vi till optikern & fick ut Andreas glasogon. Bild finns under "Foton del 3"

Kommentarer

  • John kihl säger:

    Bara en kort fråga. Hur står sig valutan mot svenska kronor?
    Hoppas ni har det fortsatt bra. Själv har jag varit hemma tre dagar med två sjuka barn, så det skall faktiskt bli skönt att jobba i morgon :-)

    Svar: Hej, 100 rs är 12,50 sek
    Sandra Domingo

    2013-02-04 | 21:12:32

Kommentera inlägget här: