domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Ännu en dag i Mumbai

Kategori: Allmänt

Idag har vi egentligen inte gjort någonting...
Eller, inget av allmänt intresse i allafall, men jag tänkte skriva lite iallafall, så att ni vet att vi fortfarande lever.
Vi började med frukost på ett ställe som hette picadilly. Sedan traskade vi ner till det som kallas Colaba market, men då jag verkar ha kommit tillbaka till mitt vanliga jag, mao inte så sugen på shoping, så gick vi ganska snart igen.
efter lite mer promenerande i området för att bekanta oss, så blev det lunch på Teobrama. Goda mackor! ( Jag övar mig att jämföra priserna här mot hemma istället för mot resten av Indien, det blir bättre så)
efter lunchen hittade vi till en mataffär och köppte frukostmat att äta på hotellet imorgon. barnen var nästan lika exalterade som mig över att vara inne i en affär som, för att citera Benjamin " Nästan är som ICA"
Tyvärr hade de inte ätbart silver, så den jakten får fortsätta.
När vi handlat vår mat och lämnat den på hotellet, så gick vi ut igen. Denna gången längst hamnen. Vi traskade runt och Andreas fick en rakning. Vi hittade även en souvenir butik som vi gick in i. Efter 20 min sa de att de hade stängt idag...... Återigeen skall jag citera Benjamin " Vad konstigt att det var stängt när det var öppet! Varför var det det?" Tja du, säg det....
sedan blev det middag på Churchill och Donuts till Andreas och pojkarna till efterrätt.
Imorgon ska vi försöka boka en slum tur och kanske ta oss till Elephannta island, men vi får se vad som händer.
Zach är ok i magen igen, så nu vågar vi planera igen : )
 
 

Kommentarer

  • papa y mama säger:

    det gör du rät i att jämföra priserna med de svenska för snart är ni här och varmt välkomna

    2013-03-31 | 18:09:59

Kommentera inlägget här: