domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Sadhusar i Varanasi

Kategori: Allmänt

I förrgår gick vi runt lite i Varanasi gamla stan och så doppade vi fötterna i Ganga. Sedan hittade Zach en sadhus som han satte sig vid. Sadhusen blev väldigt imponerad av Zach och det togs en massa kort på honnom. Efter 20 min bestämde vi att vi skulle gå, så vi promenerade en stund i gamla stan och tog en mix fruit lassi på blue lassi. mums!! Sedan gick Andreas och Benjamin till hotellrummet medans jag och Zach gick bort mot Panch ghatt, vi kom aldrig dit, men vi hittade inte dit, men vi fick en trevlig promenad. Sedan gick jag och Zach bort till sadhusen igen. Zach mediterade och fick efter en stund en låna en trumma och en snäcka, och sadhusen lärde honom att blåsa i snäckan och spela på trumman. Efter ytterligare en stund så kom det fram en stor treudd som zach fick låna. Många foton och filmer blev det och mängder med folk som tittade på honom, tyvärr så hade jag ingen kamera med mig, så jag har inga foton att visa. Efter ett tag tog vi oss tillbaka till hotellet till Benjamin och Andreas på hotellet. Sedan bar det av mot brown bread bakery För middag. Vi bad dem även göra mackor för tågresan dagen efter. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: