domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Shivas bröllopsdag

Kategori: Allmänt

Idag är det Shivas bröllopsdag. Vi började dagen med att efter frukosten fylla en vattenflaska med gangavatten och sedan gick vi upp till Shiva templet och hällde vattnet på deras enorma shivalinga. 
Sedan vilade vi och åt lunch. Kl 15 så skulle det vara ngn cermoni i templet så jag och Zach fick dit. Vi orkade vara kvar 15 min. Det var 5 utländska musiker som sjöng hyllningssånger till Shiva. Men utan indiska toner...
sedan vilade vi på hotellet och nu har vi precis kommit tilbaka efter middagen. Det är fyrverkerier ute och de yngre indierna är på väg till olika fester för att dricka bhang lassi eller äta bhang pakora eller mumsa i sig bhang på annat sätt. Om ni inte vet vad bhang är, så kan ni slå upp det.

Kommentarer

  • GötedenSöte säger:

    Hej!

    Vi följer bloggen med intresse, jag sitter då o då och högläser för min kära hustru (själv kan hon ju inte hitta knappen ON på en dator) och eftersom det går ett tag mellan, tar det ngn timme varje gång. Vi har bestämt oss ör att inte åka till Indien, speciellt jag som är van vid den snabba, effektiva byråkratin i S. skulle inte stå ut en eftermiddag i I. Beundrar ert tålamod och er acceptans för att det fungerar annorlunda och att ni tar det som det kommer. Efter att jag läst er blogg har jag lättare att överse med att t ex posten kommer kl 13.00 istället för 11.00. Ha det fortsatt bra på er resa!!!!!
    Göte o Kersthin

    Svar: Du har ju ändå jobbat på den enda svenska instans som kommer i närheten av Indisk standard när det gäller byråkrati, oförutsägbarhet och framförallt obegripliga blanketter. ;-)
    Sandra Domingo

    2013-03-10 | 23:07:42
  • Ann-Kerstin säger:

    Ja ni är fantastiska med att ta dagen som den kommer. En hel arbetsdag för att skicka ett paket o ändå är det inte klart. Men d känns skönt att ni inte är så uppbundna med saker ni beställt och måste genomföra när det blir så här. Ni andas ju verkligen in Indien.
    Antar att barnen tyckte det var roligt med fyrverkerierna.
    Idag måndag skiner solen i Kungälv men det är fortfarande kallt (-7 i natt)

    2013-03-11 | 12:48:11
  • SötGöte alias GöteDenSöte säger:

    Hej!
    Jag vill på det bestämdaste hävda att byråkratin och krånglet inom F-kassans kom först ca 1998 då jag pga av sjukdom var tvungen att lämna verksamheten åt sitt öde, så det så!!! Nu för tiden överträffas de bara av a-kassan som nästan tagit krånglet till indiska nivåer men det tror jag mest beror på de extremt invecklade och intrikata regler de har att följa. Hoppas allt ordnar sig med sjukdomar så att ni kan fullfölja ert program och inte behöva ägna en dag åt att köpa biljetter o nästa åt att annullera dom :-). Förresten, har hela familjen konverterat till hinduismen, eller är det bara Z.? Kommer att följa resten av resan med spänning på bloggen.

    PS får man vara lite nyfiken och fråga vad en sån här resa går på totalt, jag har ju inte ett dyft med det att göra, men skulle vara intressant att veta + Andreas, det måste vara en hel del att tänka på när det gäller sprutor, blodsockermätare, ampuller, teststickor, lancetter, m m så att det räcker hela resan, att insulinet hålls kylt i möjligaste mån och liknande, fungerar det bra att hålla värdena i schack? DS
    Ha det!
    Göte P

    Svar: Vi tänkte vi skulle räkna samman alltihop när vi kommer hem, men den största enskilda utgiftsposten är ju flyget Sverige - Indien t.or. Ca 19 000 tror jag. Boende för hela familjen snittar nog på strax under hundralappen / natt. Vi äter för ungefär trehundra per dag. Sen handlar vi ju en del oxå.....
    Största problemet med blodsockret är väl att vi äter nyttigare här, så jag har fått sänka insulindos ett par ggr.
    Sandra Domingo

    2013-03-13 | 12:54:13

Kommentera inlägget här: