domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Tåg och buss till Rishikesh

Kategori: Allmänt

På Måndagsmorgonen försökte Sandra väcka Zacharias för att se morgon-pujan på Ganges vid soluppgången. Det var en uppgift hon inte lyckades med. När vi väl gick upp allihop vid sjutiden, var Zach lite besviken eftersom han hade blivit lovad att få se den. 
Frukost intogs på hotellet och sedan var det dags att följa hotellets representant på en slingrig vandring genom gränderna i gamla stan till platsen där hotellets bilar stod parkerade. En femton minuters biltur senare var vi framme vid järnvägsstationen. Vi hittade snabbt rätt perong och ställde oss att vänta. Det var ju en timme tills tåget skulle gå, så vi försökte roa oss med lekar och indiska bebisar så gott det gick.
 
Två och en halv timme senare kunde vi sluta oroa oss för att tåget i hemlighet hade gått från en annan perong eller listigt smugit sig förbi oss. Vi klev ombord och gjorde oss hemmastadda. 
Det var en lång tågresa och kl 7 i morse var vi framme i Haridwar. Vi letade oss fram till en restaurang för frukost och sedan till busstationen. Väl framme på busstationen blev vi skickade fram och tillbaka ett par gånger innan vi hittade rätt ställe att stå på. Vi väntade nog i 40 min och nästan hela tiden ropade de ut en buss mot Dehli. Emellan Dehli-ropen kom Ambla och Dehradun, men inget Rishikesh. Till slut så sa de att nu kommer eran buss. 5 bussar senar gick vi på bussen mot Rishikesh. 
 
Vi kom lyckligt fram och hittade ett hotell. ( Samma hotell vi bodde på för 9 år sedan.) Sen har vi mest softat på hotellet.

Kommentarer

  • Ann-Kerstin säger:

    Jag förstår att allt resande gått bra. Barnen är ju fantastiska vad jag kan utläsa av erat skrivande. Jag är nu hos Inez o det är helt fantastiskt, men längtan efter er o särskilt barnen är stor.

    2013-03-05 | 19:47:05

Kommentera inlägget här: