domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Kväll i Bikaner

Kategori: Allmänt

Nu har vi ätit middag. 
- Det tar en halv timme att göra maten, sa Pradu kvart i sju.
- Då kommer vi ner halv åtta.
- Ja, kvart i åtta.
Tio i åtta var vi i matsalen.
- Maten är färdig om en kvart!
Kvart över åtta fick vi maten. Vi fick Thali igen. Görgott, men inte lika görgott som häromdagen.
"Gammelmor" kom in och kollade så att vi tyckte om det.
Himlen har mörknat, eller rättare sagt "disats". Vi frågade om det var regnet som var på väg, men de säger att det är sandstorm, men bara på himlen. Det vill säga vackra ljuseffekter och ett konstant tunt, tunt lager av sand på allting.
Vi är de enda gästerna här, förutom familjens privata besökare. Ibland gör detta att vi känner oss lite i vägen - tänk vad mycket kul familjen kunde haft om vi hade vett att stanna bara två dagar i Bikaner som normala turister, så mycket att se finns det ju inte. Första gången jag o Sandra var här kom vi med ett tåg på förmiddagen, hann med allting under dagen och hade tråkigt en stund på tågstationen innan vi åkte vidare. Men vi har det ganska skönt och avslappnat här den här gången. Och har man så här bra rum på sitt hotell får man skylla sig själv :).
 
Benjamin har ordet:
Det var någon konstig sorts av ost som var jättegod. Jag kommer inte ihåg va den hette (paneer säger pappa).Innan vi åt middag så provade jag ett nytt spel på min telefon. Det var ett jätteroligt spel som hette Angry birds Epic. Det fanns en trollkarl, pirater (piraterna var onda). Efter maten spelade Z jätte länge medans jag tittade på. Jag & Z har klara uppgiften att inte röra varandra på hela dagen 
 
Vackra färger.
 
Vackert par & vackra färger
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: