domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Åska & El i Shimla 20/6

Kategori: Allmänt

I natt regnade & åskade det jättemycket. Av någon anledning blev jag (Sandra) rädd för åskan. Det är lite konstigt, för jag brukar inte vara åskrädd, utan tycker oftast att det är lite mysigt med regn som öser ner, mullrande & vackra blixtar.. Kanske är det för att jag på något sätt hela tiden är lite orolig över vädrets makter denna semester, eller så är det för att jag är jätterädd för elen här i landet. Den känns som att den är tjuvkopplad & super osäker i vanliga fall, om man då lägger till elsladdar ovanför sängen, som slutar i luften, som det kanske finns lite el i  sedan dessutom åska på det, så kanske det inte är jätte underligt att jag var lite orolig över åskan igår… Jag tror egentligen inte att det är så illa med elen som jag ibland får för mig, men att som svensk med svenska standarden på el komma till ett land där elsladdar hänger i luften, lampkontakter är halva & sladdar sticker ut ur väggen, så är det kanske inte så underligt att man ibland blir lite nervös. (ja, jag vet att det är våra hotellrum som är lite i billigaste laget & att på finare ställen så är elen snygg & prydlig, men det är lite av tjusningen för oss att det inte är skyddad verkstad runt oss hela tiden).

 

 Elen på hotellrummet i Shimla, med knapparna i mitten kan man sätta på & stänga elen

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: