domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Tåget upp till Shimla & incheckning på Spars Lodge

Kategori: Allmänt

Igår åkte vi tåg upp till Shimla från Kalka. Så vackert!!! Foton ligger på blogginlägget innan detta. 
Men även om det är fantastiskt vackert på vägen upp är det inte jätte skönt att sitta 6 timmar på galonsäten med all packning på golvet mellan sig, så det var rätt skönt att få komma ur tåget.
Väl i Shimla så gick vi till turistinformationen för att ta reda på om man kan köpa tågbiljetter på "foreign tourist quota" här i Shimla, (Det kunde man inte i Kalka) Vi fick till svar att det kunde man nog inte, men inte ett helt tydligt svar. Sedan vandrade vi backen upp mot Shimla för att där mötas av Taxi. 250 RS för att bli körd till Spars Lodge. Det är bara att betala & se glad ut, då vi inte har en aning om vart det ligger.
Spars Lodge är ett ok hotell med en fantastisk utsikt över bergen. När vi checkat in oss, så beställde vi mat. de frågade vilken tid vi ville ha maten. 20:00 sa vi & gick ner för duch & rena kläder.
När vi kom upp vid 20:00 så var en del av maten framme, men inte allt.. Så serveringen är inte på topp här.
Barnen åt pizza för 4 dagen i rad & jag vågade mig på att testa en lokal fisk (trout), som var helt ok. Efter middagen skaffade vi oss internet & Andreas skrev blogginlägg, men när han skulle publicera det, så hittade inte min dator internet, Men nu på morgonen så publicerade jag Andreas blogg inlägg från igår.
Just nu äter vi frukost på hotelelt. Frukosten denna morgon är gröt, pannkakor med honung, rostat bröd, kaffe, choklad mjölk & stekt ägg & korv för Andreas. Jag nöjde mig med resorb & en halv rostmacka efter att ha spenderat stora delar av natten på toa.
Efter frukosten skall vi packa & checka ut för att flytta oss till det andra hotellet.
Sedan så kanske vi skall försöka komma på hur vi skall ta oss härifrån.... Men det löser väll sig.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: