domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Fort, Fisk och Familjepromenad

Kategori: Allmänt

Hoi!

Idag gick vi först till ett fort som hette något helt annat än vi trodde. Eftersom vi gick genom ett Cantoment fick vi både hjälp och tillsägelser av militärer. På militärområdet fanns en lekplats med ett äkta jaktflygplan vid sidan.

Fortet var rätt mysigt och avslappnat, lite som Gräfsnäs, faktiskt. En vaktchef(?) Fick ett stort leende på läpparna när han såg oss och kom fram emot Andreas och berättade om fortets historia.

Vi stötte på ett par skolklasser i de yngre åldrarna som var på utflykt. Vi satt och hade mysigt under ett träd.

Efteråt gick vi ner för att checka upp en strand som vi tänkte åka till imorgon. Det var tur att vi kollade den idag, för vi hade inte velat bada där.
Vi genade på Sandras initiativ genom "fiskhamnen" en strand med många fiskebåtar både i och ur vattnet, alla fastsatta med rep som vi fick använda både hopp och limbotalanger för att ta oss förbi.
Sedan gick vi lite mystiska stigar mellan husen för att slutligen nå fram till en liten fiskmarknad där fisk lossades och såldes. Andreas köpte drickor till familjen av en liten farbror som berättade att han varit i Gulfen och jobbat i trettio år. A uppfattade det först som att han sa "I Love golf", vilket i och för sig hade varit väldigt kul.
Vi tittade på utsidan av en ovanligt färgglad moské och haffade sedan en Chaufför på väg ut från Guds hus och fick honom att köra till restaurangen "Ali Baba and the 41 dishes". Jättegott. En anställd med en mycket liten tomtemask kom fram och trollade för oss när vi väntade på maten.

Sedan gick vi upp och ner genom staden för att hitta julklappar, men eftersom ingen av oss önskade sig varken kastruller, guld eller kläder, var det svårt. Till slut kom vi hem till hotellet.

Idag fanns det (hyffsat) varmt vatten!
Däremot hade städtanten inte bytt ut det trasiga och blodiga kuddvaret. Av tvätten vi lämnat in hade vi endast fått tillbaka underkläderna. Otvättade!

Sandra hade en dust till med hotellchefen på telefon, till ingen nytta.
Förutom ovan nämnda otrevlighetsminister och flera av de som jobbar i receptionen är folk MYCKET trevliga här. Vi åt Shawarma till middag, var på tågstationen och tog sedan ut pengar. Utanför bankomaten sov ett trettiotal människor. Dessa började vinka till barnen och innan vi gick hade vi tagit i hand med flera av dem, till deras stora glädje.

Nu skall vi lyssna ikapp oss på julkalendern, imorgon är det julafton!