domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Stökiga chaufförer, glad hotell personal och noggranna skräddare

Kategori: Allmänt

Som sagt jag blir hämtad i bil varje dag när jag ska till och från kontoret. Jag kommer alltid fram, både till kontoret och hem, men ibland är det lite rörigt...
De skall hämta mig 9:50 på morgonen och köra mig tillbaka 19:50. Olika chaufförer varje dag..
Chauffören som skulle köra mig hem började ringa 16:45 och tyckte han skulle hämta mig.. Nej, det ska du inte sa jag. 19:50 är det. Sedan var jag i möte och han ringde nog 5 ggr under den tiden... Jag var nere 19:50 och hitta chauffören, som inte visste vart hotellet låg.. jag fram med min Google Maps, han, åhh du har en GPS, får jag låna, visst, så fick han då hittat hotellet. Det är bara det att för att komma dit måste man köra av stora vägen och köra runt och under en så kallad flyoverväg. Han missade det nästan, jag sa till och förklarade hur han skulle köra, så jag kom fram. På vägen hem ringer även skräddaren som vill att jag ska komma och ta mått igen, visst, men jag kan inte komma förens om typ 1 timma och då har du stängt. Nej då, ring innan, så ser jag till att vara här, så jag var där idag igen för att ta mått. Han är väldigt noga, så vem vet, detta blir kanske de mest välsydda salwar jag ägt..
Så, efter skräddaren hittade jag ett nytt ställe att äta på, tittade på listan en lång stund, så frågar han som har det om jag vill ha det stark, masala, med eller utan ost. Jag svarar på frågorna och hantillagar en vegburgare till mig.. helt ok,. Men inte bäst. Däremot hade de gröna chilisar som de friterat lite och sedan hällt salt på och de var helt fantastiska!
 
Här på hotellet är all personal väldigt trevliga och hjälpsamma, men det finns en kille här, jag skulle vilja säga pojk, men jag upplever att indiska män ser väldigt unga ut tills de plötsligt ser ut som äldre herrar, så han är nog inte en liten pojk, även om jag tror det.
I vilket fall han ser alltid helt lycklig ut när jag ser honom, spelar ingen roll om det är när han ska städa, eller hämta tvätt eller vad det är, han ler stort varje gång!
Och apropå hotellet, de har lagat min toalett! Så nu spolar den som den skall.
Jag saknar mina barn och känner att det ska bli skönt att få komma hem till dem om en och en halv vecka
 
Gårdagens middag intogs på Puchkos, denna gången deras Chile bathura, gott bröd som är friterat och en kryddig kikärtsrlra till det och lite oickles och hackad rödlök och en citron bit att pressa över om man vill det. Fick sällskap av 2 gatuhundar som brukar vara där, väldigt keliga och glada när jag klappade dem
Nu till dagens bilder
 
 
 

Kommentarer

  • Lisbeth%25252520Domingo säger:

    Det är ju strålande att du får guida taxichaffören tur att du åkt där några gånger. Det verkar vara spännande mat du äter. Vi saknar dig här hemma och ser fram emot din hemkomst
    Kramar

    2017-02-02 | 12:45:26
  • Tommy Wester säger:

    Hej Sandra !
    Från Trollhättan följer vi dig med största intresse,
    ha de bra den tid du har kvar där nere.
    Hälsningar Lena o Tommy

    2017-02-02 | 13:08:01

Kommentera inlägget här: