domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Kan man skada någon med min treudd & foton från brölloppet

Kategori: Allmänt

Igår var det dags för mottagningen. Jag blev upphämtad av Abhiseks lillebror i vanlig ordning & körd till JMS Villa Garden igen. Där träffade jag på Arjun igen & umgiks med honom & de andra som Abhisek gick i Collage med.
Jag lämnade även bröllopspresenterna & kortet jag gjort. Maten var god & umgänget trevligt. 
Idag förflyttade jag mig mellan Calcutta & Bangalor & förväntade mig en trist händelsefattig dag på först hotellet där jag skulle göra ett blogginlägg med foton från bröllopet (Ja, jag har fått tillåtelse nu) & sedan en lång väntan på flygplatsen.
Det gick inte riktigt som jag tänkt mig...
Uppkopplingen på Hiland Inn var sämre än någonsin & det gick itne att komma åt fotona som ligger lagrade i ett google moln, Så det blev ingen blogg uppdatering.
Så, jag checkar ut & beställer en Uber.
Betalar för vatten, mat & tvätt & åker iväg till flygplatsen, väldigt många timmar för tidigt... Vilket visade sig vara lite bra denna gången.
Jag ställer mig i den långa kön till incheckningen, När jag kommit en bit in i kön blir jag uttagen i kön & informerad om att väskan skall skannas först & det gör man på ett annat ställe... Så jag går dit, skannar mitt bagage & får en klisterlapp runt låset, så tillbaka till kön igen. När jag komemr fram så väger väskan 2,7 kg för mycket (det visste jag sedan innan) Hon i disken frågar om ajg vill flytta om saker, Nej, svarar jag, jag antar att ja får betala & så tar hon mitt kort jag betalade resan för. Men de har inte dragit något än...
Så, då är väskan incheckad & jag går till säkerhetskontrollen. Där får jag be om en korg, när jag fått den lägger jag i all min elekronik i den & går vidare till den personliga säkerhetskontrollen. Där tar vakten min biljett & säger till mig att gå ut... Öhhh Min biljett säger jag, hon viftar med handen att jag skall gå ut.. Jag packar ihop mina grejer & jag inser att de ddiskuterar om jag verkligen kan komma igenom säkerhetskontrollen med treudden jag har runt halsen, för den är lite vass......Hmmmm, jag har med min treudd runt halsen åkt hem från indien, genom indisk & holländsk säkerhetskontroll, åkt till stockholm ett par gånger, åkt till indien med säkerhetskontroll i Göteborg, London & Dehli, INGEN har någonsin ens tittat på min treudd, men här, i Calcutta funderar de på om det verkligen är ok att flyga med den.... De diskuterar i minst 5 min & jag funderar på hur jag skall hantera det om de inte går med på att jag får ha den på flyget.. Som tur är släpper de förbi mig & jag får tillbaka min biljett & jag får gå på flyget med min teudd i behåll.
Väl i Bangalore går jag ut ur flygplatsen, nu, för er som inte var i Indien. Ingen annan än de som skall flyga är tillåtna att gå in på flygplatsen. alltså, de som inte skall flyga får inte ens gå in i lobbyn, så om man skall bli hämtad, så måste de stå utanför & det är väl kanske helt ok, om det inte var så att vissa flygplatser har fler än en utgång...
Jag kommer ut ut flygplatsen & ingen Murli är där... jag väntar en stund & sedan skickar jag ett sms & talar om vid vilken utgång jag är & undrar om han är vid någon annan. Han sitter fast i Bangalore trafiken får jag reda på. Efter några minuter komer han & kör mig till hotellet. 
Hotellet är väldigt mycket flashigare & finare än jag hade tänkt mig. De till och med har en sådan där sak man lägger väskorna på, som har en guldbåge på sig! Jag checkar in & visst har de min reservation & de vill bara se passet & jag får fylla i lite granna på en lapp, sedan har jag mitt rum. Ett stort & fint rum med balkong & en dusch som det faktiskt är lite tryck i!
När jag checkat in, så går vi till hotellet & käkar, massa mat & rätt gott.
Imorgon skall vi åka till Kotilingeshwara templet.
 
Här nedan kommer bilder från Abhiseks förlovning, bröllop & mottagning
 
Abhisek & Deepikas förlovningsfest
 
Abhisek välkomnas av Deepikas mamma
 
 
Abhisek har beslutat sig för att inte bli aket & flytta till Kailash, då Deepikas föräldrar lovat att han skall få gifta sig med Deepika
 
 
Den vackra bruden anländer till brölloppet.
 
Fört skall brudgummen välsignas....
 
Sedan är det brudens tur
 
Efter det är det dags för bruden & brudgummen att mötas & bli vigda.
 
 
Deepika lyckas sätta på Abhisek blomstergerlangen efter lite jobb. Ceremonin runt dessa blomsterkransar är att de skall sätta dessa på varandra, medans den andre gör lite lagom motstånd, som att backa lite, ducka eller ställa sig på tå.
 
 
 
 
 
Dags för ett av sju löften. Dessa löftena avges före varje var som tas av paret runt elden.
varje löfte handlar om att de lovar att ta hand & respektera varandra på olika sätt.
 
 
Sedan går de runt elden & när de gått ett varv, puttar de ner en sten som de dekorerat tillsammans tidigare under ceremonin
 
 
 
När ceremonin går mot sitt slut är det dags för brudgummen att sätta dit tilaken (det röda strecket i benan kvinnorna har som indikerar att de är gifta)
 
 
När tilaken är påsatt är det dags att ta reda på vem som kommer bestäma i förhållandet, detta görs genom att en ring lägggs i en skål med vatten tillsammans med blommor, sedan skall de leta efter ringen, den som hittar ringen först, är den som kommer bestäma i förhållandet
 
Då Abhisek & Deepika hittade den tillsammans, indikerar det att förhållandet komemr präglas av gemensam förståelse & gemensamma beslut.
 
 
Sedan skall Abhisek ge Deepika en tåring
 
& Solen skall hälsas på
 
Sedan är det dags för en Bengalisk ceremoni, som är ganska förkortad, då många delar är samma i de båda lokala varianterna. Även när man gifter sig är det jobbigt när röken kommer i ansiktet
 
 
Även här är elden av stor betydelse & även här komemr de gå 7 varv runt den.
 
 
 
 
Prasada skall offras till elden
 
 
 
Abhisek håller Tilak över Deepikas panna
 
Nu är de gifta på både lagligt vis, Karnatakas vis & Bengaliskt vis!
 
Ett vackert nygift par på mottagningen dagen efter
 
 
 

Kommentarer

  • Klas Holmertz säger:

    Detta är ju, för mig, superpraktiskt att du provar på. Vi skall prata när du kommer hem!

    Svar: OK. det är bra, jag recenserar indien & du resenserar Japan när du har varit där :D
    Sandra Domingo

    2017-01-22 | 10:20:10
  • Lisbeth%20Domingo säger:

    Jättefina kort saknar en selfie så jag kunde se dig bland gästerna😇😘

    2017-01-22 | 10:49:39

Kommentera inlägget här: