domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Taxi.....

Kategori: Allmänt

Så kom då en taxi och hämtade mig i morse igen, problemet var bara att han inte visste vart jag skulle och han kunde inte så mycket engelska heller och jag har inte adressen till kontoret.... Hmmm, dålig planering där av mig... Cap geminin har dessutom flera kontor i här i Bengaluru, så risken att hamna fel finns dock... Nära Accenture försökte jag. Han svarade någonting, antagligen på Kannada... Han sa en massa saker till mig på vad jag tror är Kannada.. problemet är att jag inte kan något mer ord än jag på Kannada... Kanske lära mig några ord på det språket med? I vilket fall, jag kom fram som jag skulle, till rätt ställe. Och nu har jag adressen också, du nu kan jag svara när de frågar mig.
 
Hemresan höll på att bli nästan lika knepig. Jag satt i telefonnätet. Taxin ringer, jag kan inte avbryta, så jag går nerså jag står utanför tiden taxin skall vara där enligt smset jag fått. Problemet är att det står 6 bilar där.... Jag är fortfarande möte... Klockan går... Taxi ringer igen... Jag kan fortfarande inte avbryt mitt möte... Hmmm jaghar ju ingen direkt lust att blistrandsatt i ett enormt kontors område i mörkret.... Jag behöver änna hitta taxin... Jag lyckas avsluta mötet, försöker ringa, får upptaget... Ser en chaufför sommförsöker ringa. Får fram och frågar om han är den som ska köra och ja, det är det! Så när vi kommer till hotellet tycker han nog egentligen att han ska köra fram till dörren och ber hotellet öppna grindarna, men de vill de inte. Jag blir avsläppt och kommer säkert in till hotellet. 
Middag intog som vanligt på Puchkos, denna gången något de kallade veghotdog.det visade sig vara en vegburgare som var helt ok, men inte fantastisk..
Gick in i affären för att handla chips (jag är otroligt saltsugen här hela tiden) och hittade kakorna med ost!!! Det är alltså dubnelkakor med ostfyllning istället för choklad eller något annat! Så Emma H, om du läser detta, jag lovar att köpa hem ett paket till dig! Och några paket till oss med.
Som vanligt på vardagar får ni ett foto av min middag. Och på kaktusarna utanför hotellet
 
Min middag som heter veghotdog. Den består av en burgare gjord på potatis och lite annat, en kikärtsröra, lök, tomater, namkin och sås
 
De kaktusarna som är planterade runt stenen är rätt vanliga här som Kant blommor och jag tänker alltid på min mormor när jag ser dem, hon hade sådana som krukväxter hemma hos sig

Kommentarer


Kommentera inlägget här: