domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Vardag

Kategori: Allmänt

Så var semestern slut och jag jobbar igen. Kontoret är stort, och vi sitter i ett låst rum där bara de som jobbar i projektet kommer in. Det är trängre än på kontoret hemma och det gör att det låter lite mer där än vad det gör hemma. Det finns ett lunchrum där man äter både sin medhavda mat och man kan köpa mat och kaffe där. Maten är god.
Idag var jag med ute och länkade på ett ställe som heter flechazo som hade ett asiatisk-medelhavs cross över kök. Maten var mest indisk, men de hade även salladia rusa och pizza. De serverade även krabbklor i en currysås, rätt opraktisk med tanke på att man blir väldigt sölig när man skall öppna krabbklon... Jag tog i allafall en och testade, då det inte fanns någon nötknäpparen öppnade jag den med händer och ränder, jag fick frågan om mananvänder hammare och jag svarade nej, en nötknäpparen är bra, så plötsligt finns en nötknäpparen på bordet. Sedan var det 2 till som vågade testa och jag fick hjälpa dem att öppna klon.
Maten var god och sällskapet trevligt.
Denna gången blir det bara bilder på mat.
 
 
Till efterrätt kunde man få glass som de gjorde på plats med hjälp av kolsyreis. Rätt fräckt, jag testade dock inte inte glassen, så jag vet inte om den var god eller inte
 
Lite grand av det jag testade från buffén, salladia russa, inte den sämsta jag ätit, men inte heller den bästa. Pickles, får, krabbklo,  Rice with curd, kyckling gryta, kycklingbyrini, papad och majssallad
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: