domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

Take it easy

Kategori: Allmänt

Måndag 3/7:
 
Detta skriver jag på Tisdag kväll, så nu är jag snart ikapp med bloggen!
 
Måndagen var slappardag och lite kyligare än de andra dagarna. Vädret var dåligt innan jag kom, men jag tog solen med mig hit. Idag kommer det nya gäster med nytt väder. Ingemar och Andreas kom med varsitt flyg, så det var skytteltrafik till flygplatsen för Gustav.
 
Andraresan, när Andreas skulle hämtas, hängde jag med som sällskap, och för att vakta bilen eftersom vi ställde oss där det var parkeringsförbud. När jag satt där och väntade var det en polis som gick fram till bilarna framför och pratade med alla chaufförer. Då min portugisiska inte är så bra😉, blev jag lite orolig. När han kom till bilen framför mig insåg jag att han bara stannade och snackade skit med folk. Puh!
 
Efter mat var det dags för oss grabbar att bli flyttgubbar igen. Vi fick omorganisera Danis hemmastudio för att kunna knöka in alla grejor från hennes klinik.
 
Innan vi hämtade Andreas hade jag, Inez och Frida tagit en liten promenad utanför grindarna. Trevligt.
 
Tanken var att Inez, Frida, Dani och jag skulle åkt till en av Danis vänner för att lägga upp Inez klänning runt 17-tiden. Sedan ändrades budet några gånger och de sa 20:00. Vi skulle bara ha kaffe på maten först. Dani gick in för att hälla upp kaffet på termosen då vi plötsligt hör ett fadansfullt skrik! 
 
Dani hade fått kokhett vatten över sig. In i duschen och sedan äggvita(?!) på brännsåret.
 
Dani gick och la sig och skräddaren ställdes in.
 
Inez, som vi hade tvingat vara uppe över läggdags var nu i andra andningen och dansade för allt vad tygen höll.
 
 
 
Frida, Gustav, Kerstin, morsan, Ingemar, Andreas,Dani och Fatima.
 
Utanför huset. Zoroastro, Fatima, Ann-kerstin och Kerstin.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: