domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

The day after yesterday

Kategori: Allmänt

Vaknade vid tolv och åt frukost. Ingen är sådär jättefräck idag. Jag och Doris gick över till grannen, drack lite Cachaça och tjötade. Vi smakade lite lunch. Jag och Fred (grannsonen) åkte och köpte öl som de skulle ha till fotbollsmatchen ikväll. Vi smakade på "risgrynsgröt"  gjord på majs.
 
Väl hemma igen var det lunch igen. Fejuada, nationalrätten. Typ som Cocido. Idag käkade folk lite slött utomhus med plastglas och köpejuice.
 
Lite senare åkte Andreas, Ingemar, Kerstin, Frida och Zoroastro till Outlet för shopping. Jag slappade medan Doris och morsan roade Inez. När Doris gick över till grannen för att titta på fotboll och morsan behövde vila fick jag leka "mamma farfar barn" (eftersom Doris varit pappa fick jag vara farfar.) Till skilnad från mina barn som bara lekt Star wars, Jafar och Alladin etc, så leker Inez vardagslekar. Mycket födelsedagskalas, gå till jobb, sova, åka bil mm. Vi skulle hinna till tandläkaren för klockan var bara "halvfyra över ett".
 
Framåt kvällen kom Gustav och Dani förbi. Dani åkte iväg på möhippa och Gustav stannade hos oss ett par timmar innan han skulle tillbaka till hotellet. 
 
Zoroastro visade oss hur man blndade nationaldrinkarna Capirinha och Capiroska i köket mitt i natten. Fin-Cashaça avsmakades också.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: