domingo.blogg.se

Vi är en familj som består av mig Sandra, min make Andreas och våra 2 söner Zacharias 11 år & Benjamin 9 år.

The Road to nowhere

Kategori: Allmänt

Söndag 2/6
 
Trots en sen Lördagskväll skulle vi gå upp 07:30, så jag ställde klockan och gick och la mig.
När klockan ringde var jag otroligt trött, men orkade mig upp ändå. Huset var öde, tyst och mycket svart. Jag gick ut och satte mig i en solstol i den kyliga morgonen, men gick snart och hämtade en extra tröja. Väl på plats i solstolen igen tittade jag på koockan, sedan på mobilen och åter på klockan. Efter en stund gick det upp för mig att mobilen fortfarande gick på svensk tid och sålunda väckt mig fem timmar för tidigt. Jag hade alltså bara sovit i en timme!
Fem timmar senare var jag betydligt mer vaken när jag gick upp och intog frukost.
 
Ni vet hur det är här, avresa 8-8:30 blev avresa ca 10:00. 1,5-2 timmars bilresa visade sig vara 2,5 timmars färd.
Så när vi kom fram gick vi snabbt genom den fina staden Pirenopolis upp till restaurang "Dona Cida" för lunch.
Gustav, jag, Inez, Frida, Kerstin, Fatima och Zoroastro delade på en gryta med vildhöna, ett fat med revben, ris och pommes. Och god ockra. Gott.
Efter att vi strosat lite gick vi till bilarna och tog oss mot "Reserva do Abade", en nationalpark med bad i vattenfall.
Vägen gick uppför ett berg och var till att börja med en dålig, skumpig, smal grusväg.
Sen blev den sämre.....
Efter det blev den bättre..... Nä, skojade, den blev urdålig. Med jeep hade det bara varit skakigt och lite jobbigt. Med personbil var det inte alls bra.
Väl uppe betalade man och gick ner mot vattenfallet. Jättevackert. Vattnet var dock inte så varmt, men jag var ju tvungen att dopoa mig innan lillbrorsan. Fatima var i innan oss och ur efter oss. Zoroastro var förnuftigast och vägrade bada i kyla. Bilder kommer.
På hemväg blev det lite missuppfattningar om att vi skulle stanna på en outlet. Så vi stannade fast de flesta ville hem, köpte burgers till mig, Inez och Frida. Det är bara tjugo minuter hem, sa pappa Zoroastro, vilket betydde femtio minuter.
 
Morsan och Dani hade tagit en über till den katolska kyrkan och jag och Gustav åkte dit och var med sista kvarten. Precis lagom länge för ett studiebesök där, tyckte jag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: